در این پست قصد داریم لیست چک لیست دقیق ، گام به گام  

آموزش سئو  را به شما نشان دهیم که می توانید برای بهینه سازی وب سایت  خود استفاده کنید.

 

کنسول جستجوی Google را تنظیم کنید

Search Console ابزاری رایگان است که توسط Google به صاحبان وب سایت ارائه می شود.

این اطلاعات مفید در مورد عملکرد وب سایت شما در نتایج جستجوی Google را ارائه می دهد. مثلا:

کدام کلمات کلیدی بیشترین کلیک را ایجاد می کنند

میزان کلیک صفحه شما در نتایج جستجو چقدر است

چگونه رتبه بندی کلمات کلیدی شما با گذشت زمان تغییر کرده است 

به علاوه ، کنسول جستجو برای انجام کارهای فنی SEO مانند:

درخواست خزیدن و نمایه سازی صفحات وب سایت خود کنید

نقشه سایت وب سایت خود را به Google ارسال کنید

پرونده robots.txt خود را برای خطا بررسی کنید 

سرانجام ، کنسول جستجو به این صورت است که از Google درباره ارتباطات دریافت می کنید:

خطاهای وب سایت (دوستی موبایل ، فهرست بندی و غیره)

مجازات های دستی 

Search Console ابزاری ضروری برای فروشگاه Shopify شما است.

یک منبع برای کمک به شما در تنظیم کنسول جستجوی Google در اینجا آمده است:

نحوه تأیید سایت Shopify خود با کنسول جستجوی Google 

Google Analytics را نصب کنید

اگر هنوز Google Analytics را نصب نکرده اید - سایر کارهایی را که انجام می دهید متوقف کنید و در عوض این کار را انجام دهید.

با Google Analytics می توانید تلاشهای SEO خود را به فروش فروشگاه تجارت الکترونیک خود  

خرید بک لینک دهید. برای یادگیری مواردی مانند: می توانید از Google Analytics استفاده کنید:

چقدر درآمد از سئو دریافت می کنید
نرخ تبدیل ترافیک ارگانیک شما چقدر است
کدام صفحات یا محصولات بیشترین درآمد را از طریق جستجوی ارگانیک کسب می کنند 

به علاوه ، می توانید کنسول جستجوی Google را به Google Analytics وصل کنید و آنالیزهایی را انجام دهید که هر دو منبع داده را با هم مخلوط کند.

در اینجا چند منبع برای کمک به شما در تنظیم Google Analytics آورده شده است:

چگونه Google Analytics را به سایت Shopify خود اضافه کنیم

پیکربندی داده های کنسول جستجو در Google Analytics 

تحقیقات کلمات کلیدی برای تجارت الکترونیکی

تحقیقات کلمات کلیدی مهمترین عنصر SEO است. قبل از شروع بهینه سازی سایت Shopify ، باید یک استراتژی کلیدی کلیدی داشته باشید.

اصول اولیه تحقیق در مورد کلید واژه تجارت الکترونیک را بیاموزید

تحقیقات کلمات کلیدی فرایند درک افرادی است که در Google و سایر موتورهای جستجو به جستجوی آنها می پردازند.

شما می توانید از این کار برای کشف فرصتهای گسترده ، اولویت بندی برنامه محتوای خود و حتی تصمیم گیری در مورد محصول استفاده کنید.

وقتی تحقیق کلمات کلیدی را انجام می دهید ، فقط باید 3 مفهوم را درک کنید: حجم جستجو ، مشکل کلمه کلیدی و قصد جستجوگر.

حجم جستجو تخمین می زند که چند بار یک اصطلاح خاص (کلمه کلیدی) برای هر ماه جستجو می شود.

حجم جستجو به شما امکان می دهد کلمات کلیدی را با توجه به میزان محبوبیت آنها مقایسه کنید.

در تجارت الکترونیک ، می توانید از این اطلاعات برای یادگیری محصولات جدید برای راه اندازی استفاده کنید . به عنوان مثال ، اگر مشغول فروش کوله پشتی فروشگاه Shopify هستید ، تحقیقات در مورد کلمات کلیدی به شما این امکان را می دهد تا بدانید که تقریبا 60٪ بیشتر افراد در جستجوی کوله پشتی مسافرتی از کوله پشتی لپ تاپ هستند.

مثال دیگر در مورد انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای هدف گذاری است . اگر فروشگاه شما کوله پشتی طراحی شده برای سفر را انجام دهد ، انجام تحقیقات در مورد کلمات کلیدی به شما می گوید بهینه سازی محصول خود برای "کوله پشتی مسافرتی" از "کیسه سفر" است.

مشکل کلمه کلیدی محاسبه ای است که توسط برخی ابزارها در مورد چگونگی دستیابی به یک اصطلاح آسان (یا دشوار) توسط برخی ابزارها ارائه شده است.

شما می توانید از مشکل کلمات کلیدی به عنوان فیلتر دوم برای کلمات کلیدی مورد نظر خود استفاده کنید. به عنوان مثال ، بیایید یک فروشگاه تجارت الکترونیک برای پوشاک ورزشی بگوییم. اگر برای اولویت بندی کلمات کلیدی خود منحصراً به حجم جستجو تکیه کرده اید ، تصمیم به دنبال "شکاف های فوتبال" بر روی "شکاف های فوتبال" - از همه ، 65٪ جستجو در ماه بیشتر دارید.

با این حال ، رتبه بندی برای "رقابت های فوتبال" تقریباً 3 برابر دشوارتر از آن است که در رده بندی "رقابت های فوتبال" قرار بگیرد.

اگر در حال کار کردن یک فروشگاه الکترونیکی تجارت الکترونیک هستید ، دریافت ترافیک سئو برای "شکاف های فوتبال" برای شما ساده تر و سریع تر خواهد بود.

قصد جستجوگر به درک آنچه کاربر به دنبال تایپ کردن یک کلمه کلیدی خاص در Google است ، اشاره دارد.

این به نظر واضح است اما می تواند شما را از اتلاف وقت و تلاش زیاد نجات دهد. اگر شما یک فروشگاه تجارت الکترونیک دارید که تجهیزات بیس بال را می فروشد و به داده های فوق نگاه کرده است ، به نظر می رسد فرصتی عالی برای ایجاد صفحه اختصاصی به خفاش های بیس بال ساخته شده از ف است ، درست است؟

با این حال ، وقتی به جستجوی کلمه کلیدی "ف خفاش" می پردازید ، تمام نتایج جستجو مربوط به یک شخصیت از یک سری انیمه است. این چک ساده به شما می گوید که شما احتمالاً نمی توانید برای آن اصطلاح رتبه بندی کنید و حتی اگر چنین کاری را انجام دهید ، افرادی که به دنبال "خفاش فی" هستند به دنبال خرید خفاش های بیس بال از شما نیستند.
از یک ابزار تحقیق برای کلید واژه استفاده کنید

سالها بود که مردم برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی به Google Keyword Planner اعتماد داشتند. با این حال ، در چند سال گذشته غیر دوستانه و قابل اعتمادتر شده است .

امروزه بیشتر SEO ها به جای آن ، به ابزارهای شخص ثالث اعتماد دارند.

ابزارهای مورد علاقه ما در ClickMinded KWFinder (

خرید بک لینک تضمینی وابسته) و ahrefs هستند - از جمله این موارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

جستجو در حجم ، فصلی ، تاریخی ، مشکل در کلمات کلیدی ، رقبای کلمات کلیدی

کلمات کلیدی مرتبط ، پیشنهادات کامل / جستجو (چه اتفاقی می افتد وقتی که شروع به تایپ کردن چیزی در Google می کنید) ، سؤالات

دریابید که کلمات کلیدی شما را برای چه رقبا رتبه بندی می کند 

کلمات کلیدی خود را در مقابل قیف فروش خود قرار دهید

کلمات کلیدی مختلف اهداف مختلفی را برای تجارت شما ارائه می دهد. این بستگی به این دارد که کدام کلمه کلیدی به بخشی از قیف فروش شما تعلق دارد.

در بالای کلمات کلیدی قیف معمولاً حجم جستجو بیشتر است اما قصد تجاری کمتری در پشت سر آنها دارد. افرادی که در جستجوی این شرایط هستند فقط به دنبال اطلاعات هستند و وماً آماده خرید نیستند.

کلمات کلیدی قیف وسط از حجم کمتری در بالای کلمات کلیدی قیف برخوردار است ، اما افرادی که در جستجوی این اصطلاحات هستند از قبل گزینه های خود را برای محصولات ، فروشندگان یا مارک ها در نظر می گیرند.

پایین کلمات کلیدی قیف معمولاً کمترین میزان جستجو را دارند اما قصد تجاری بالایی دارند. افرادی که این شرایط را جستجو می کنند آماده خرید هستند.

استراتژی کلمات کلیدی شما باید به دنبال تعادل کلمات کلیدی برای هر مرحله از قیف باشد. کلمات کلیدی قیف بیشترین ترافیک شما را به خود جلب می کند ، در حالی که پایین کلمات کلیدی قیف بیشترین درآمد را برای تجارت شما ایجاد می کند.

در اینجا چگونه می توانید برخی از کلمات کلیدی را در برابر قیف فروش یک سایت تجارت الکترونیکی که چای می خواند ، نقشه کنید. اگر این کار را نکردید ، ممکن است وسوسه شوید که برخی از کلمات کلیدی را با حجم جستجوی کمتری رد کنید تا زمانی که متوجه شوید که آنها احتمالاً بازدید کنندگان را به مشتری تبدیل می کنند.

در اینجا چند منبع برای کمک به شما در درک کلمات کلیدی و قیف فروش آورده شده است:

راهنمای استراتژی SEO ClickMinded

راهنمای استراتژی قیف فروش ClickMinded

MasterLass استراتژی کلید واژه ClickMinded 

از Cannibalization از کلید واژه جلوگیری کنید

cannibalization کلمه کلیدی هنگامی اتفاق می افتد که چندین آدرس اینترنتی یا صفحه در سایت شما برای همان کلمه کلیدی هدف در حال رقابت هستند.

شما باید هر کلمه کلیدی (و کلمات کلیدی مرتبط) را با یک URL یا صفحه اختصاصی هدف قرار دهید.

به عنوان مثال ، اگر پست وبلاگ دارید که برای کلمه کلیدی "بهترین قهوه ارگانیک" و جلب ترافیک خوب ، رتبه بندی می کند ، باید از بهینه سازی صفحه محصول برای همان کلمه کلیدی خودداری کنید.

بهینه سازی محتوای فروشگاه

Google نمی تواند محتوا را به آسانی به عنوان انسان درک کند. بهینه سازی روی صفحه فرایندی است که به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای شما را برای کسب رتبه های بالاتر در نظر بگیرند.

عناوین و توضیحات متا را بهینه کنید

برچسب های عنوان هنوز هم یکی از مهمترین عناصر مهم SEO در صفحه هستند. برچسب عنوان همان چیزی است که افراد در صفحه نتایج جستجوی Google مشاهده خواهند کرد. توضیحات متا قطعه متن است که در نتایج جستجو در زیر عنوان صفحه ظاهر می شود.

حتی اگر توضیحات متا دیگر یک عامل رتبه بندی نباشد ، می تواند به طور غیرمستقیم به شما کمک کند با افزایش CTR ، رتبه های بالاتری را کسب کنید. برای بهینه سازی عنوان و توضیحات متا ، باید:

کلمه کلیدی را در کپی قرار دهید
از صدای فعال استفاده کنید
در نفر دوم بنویسید
از کلمات قدرت استفاده کنید
از شماره ، براکت یا پرانتز استفاده کنید
تاریخ (ماه یا سال) را درج کنید 

در وب سایت، می توانید به "ویرایش وب سایت SEO" بروید تا عنوان و توضیحات متا را ویرایش کنید.

شما باید عنوان و توضیحات متا صفحات زیر سایت Shopify خود را بهینه کنید:

صفحه نخست
صفحات
پست های وبلاگ
محصولات
مجموعه ها 

URL های خود را بهینه کنید

URL ها به موتورهای جستجو و کاربران نشان می دهند که صفحه خاصی در مورد چیست.

در واقع ، گوگل با انتقال آن به بالای هر نتیجه جستجو ، اهمیت بیشتری به URL ها داده است.

برای بهینه سازی URL های خود ، باید:

کلمه کلیدی مورد نظر را در URL وارد کنید

از استفاده از کلمات متوقف مانند "" "یا" و "خودداری کنید
یو ار ال ها را کوتاه نگه دارید 

در اینجا مثالی از URL های بد ، خوب و بهتر برای صفحه محصول بهینه شده برای "دستکش بوکس" آورده شده است:

URL بد : https://www.boxingfire.com/products/ product-109398 این به خاطر بسپار سخت است و به هیچ وجه توصیفی نیست

URL خوب : https://www.boxingfire.com/products/ the-worlds-lightest- boxing- دستکش - این شامل کلمه کلیدی هدف است اما بسیار طولانی است

URL بهتر : https://www.boxingfire.com/products/ بوکس-دستکش - این کوتاه ، توصیفی است و شامل کلمه کلیدی هدف 

می توانید آدرس های اینترنتی خود را در قسمت پایین "ویرایش وب سایت SEO" سایت Shopify خود ویرایش کنید

به طور مشابه با آنچه که با عنوان و توضیحات متا انجام دادید ، باید URL های صفحات زیر سایت Shopify خود را بهینه کنید:

صفحات
پست های وبلاگ
محصولات
مجموعه ها 

نکته مهم : به طور کلی ، شما نباید URL صفحه موجود را که قبلاً ترافیک سئو را دریافت می کند اصلاح کنید یا  خرید بک لینکهایی به آن نشان می دهد. این می تواند بر رتبه و ترافیک شما برای آن صفحه تأثیر منفی بگذارد. در این موارد ، بهتر است URL را دست نخورده بگذارید و به موارد دیگر در این لیست چک بروید.

کلمات کلیدی خود را در کپی صفحات خود بگنجانید

این یک شخص ساده است. کلمات کلیدی خود را در صفحه مورد نظر خود وارد کنید.

توصیه می کنیم کلمه کلیدی را در عنوان h1 صفحه و مجدداً در بدنه نزدیک صفحه قرار دهید.

این مثال توسط Beardbrand را بررسی کنید .

با این کار بیش از حد نکنید. دریافت کلید واژه دقیق خود در آنجا 2 یا 3 بار احتمالاً به اندازه کافی خوب است.

متن خود را با صدای بلند بخوانید - اگر به نظر عجیب می رسد ، احتمالاً باید کمی آنرا صدا کنید.

مترادف و کلمات کلیدی LSI را وارد کنید

گذشته از کلمه کلیدی دقیق شما ، پر کردن بعضی از کلمات مترادف و کلید واژه LSI مفید است.

هر دو این کمک به ارائه زمینه بیشتر در مورد موضوع یک صفحه برای Google می دهد.

کلمات کلیدی LSI اصطلاحاتی هستند که به صورت موضوعی با یک کلمه کلیدی مرتبط هستند.

به عنوان مثال ، مترادف "NYC" می تواند "شهر نیویورک" باشد و کلمه کلیدی LSI می تواند "Empire State Building" یا "Statue of Liberty" باشد.

بررسی کنید که چگونه Cup & Leaf شامل اصطلاحاتی است که به طور معمول مربوط به "چای سیاه" به صفحه محصولات خود است که "چای سیاه زنجبیل" را می فروشند.

برای یافتن مترادف یا کلمات کلیدی LSI ، می توانید از Thesaurus و LSIGraph استفاده کنید.

صفحات خود را برای مشارکت بالاتر بهینه کنید

کل مدل تجاری Google وابسته به توانایی ارائه نتایج مرتبط با جستجوهای افراد است.

به همین دلیل بسیاری از سئوها معتقدند گوگل شروع به استفاده از معیارهای نامزدی کرده است تا در تعیین اینکه آیا بخشی از محتوا

مربوط به جستجوگر است یا خیر ، کمک کند.

این ساده است: اگر یک جستجوگر وقت خود را در صفحه شما می گذارد و با آن تعامل برقرار می کند ، گوگل می تواند فرض کند که اطلاعات نشان داده شده به آن کاربر مرتبط بوده است.

در تجارت الکترونیک ، چند کار برای افزایش تعامل می توانید انجام دهید:

توضیحات مفصل را در صفحات محصول خود بنویسید
تصاویر و ویدیوهای باکیفیت محصولات خود را اضافه کنید
برجسته رتبه بندی و بررسی
خرید بک لینک دادن به محصولات مرتبط 

این مثال عالی را از قهوه Ratio ببینید . برای انواع دیگر صفحات در سایت Shopify مانند پست های بلاگ یا مجموعه ها ، برخی از بهترین شیوه ها عبارتند از:

نوشتن جملات کوتاه به جای پاراگراف طولانی
از زبان ساده استفاده کنید
محتوای خود را با عنوان ها و زیرنویس ها سازماندهی کنید
از جمله رسانه های غنی مانند تصاویر ، gif ها ، صدا و فیلم

تصاویر خود را بهینه کنید

موتورهای جستجو از دیگر عوامل ، خواندن برچسب ALT و دیدن نام پرونده ها ، تصاویر را "مشاهده" می کنند.

بهینه سازی تصاویر در فروشگاه Shopify فرایندی 2 مرحله ای است.

قبل از بارگذاری آن در سایت خود ابتدا از یک نام توصیفی برای فایل تصویری استفاده کنید.

نام پرونده بد : img-190303.png

نام فایل خوب : womens-white-shirt.png 

دوم ، متن alt خود را در قسمت مدیریت Shopify ویرایش کنید — بهترین عمل نوشتن توضیحی کوتاه از تصویر است.

خرید بک لینکهای داخلی را اضافه کنید

وقتی  خرید بک لینکی از "صفحه A" به دیگری در سایت خود اضافه می کنید ، "صفحه B" ، این یک لینک داخلی است.

 خرید بک لینکهای داخلی به سه دلیل برای سئو مفید هستند:

آنها می توانند مقداری از ارزش جستجوگرها را از یک صفحه به صفحه دیگر منتقل کنند

آنها می توانند به Google در درک محتوای یک صفحه کمک کنند

آنها می توانند به کاربران در یافتن مطالب مرتبط دیگر در سایت شما کمک کنند (افزایش تعامل) 

در فروشگاه تجارت الکترونیک خود ، می توانید لینک های داخلی را هنگام اتصال آنها به صورت دستی اضافه کنید. با این حال ، یک راه سریع و آسان برای اضافه کردن لینک های داخلی اضافه کردن بخش "محصولات مرتبط" به صفحات محصول شما است.

 


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها